广种福田,广结善缘

By right this post wasn’t supposed to be here but I’ve decided that since I am at the airport and slightly drunk I should write something about an issue which erupted yesterday.

最近发生了一件大事——(当然不太方便说是什么啦,但是影响蛮多人的),但是这则post重点反正也不是来讨论我的看法,after all the university has its rules,它讲什么你就follow咯,做学生的静静就好嘛。

我要说的是,我对于该事件获得大量同侪的支持感到欣慰。我一直相信待人以诚,今日能够得到这么多正面的回响,我真的很感动。

有些时候人就是得往前看,毕竟是你的终究是你的,不是你的强求来也没有什么懒叫用。面对 unfavourable outcome 的时候能得到众人的鼓励(甚至义愤填膺的声音)真的令人振奋,尽管我们自己心知肚明,知道自己终究斗不过公权力。 But it does proves how much I mattered to my friends and peers, that I was a positive-enough agent of influence to them and that I was someone who was looked up to.

就算到最后自己的诉求以失败告终(机会很高吧),至少我有你们,足矣。

Popular posts from this blog

午后闲情

你老母的2017

Intern 十日新人 ​