avenger. 君子曰必报德。

It's been a while since I am here. Two months of school sure has been very strenuous on me indeed. But it's okay I am surviving well.

Many friends around me seem to have relationship difficulties these days. When I look at them I always thought about my own experience (note, it's singular, contrary to popular belief haha) more than two years ago.

It was a difficult time for me, simply because I was inexperienced. I thought I had put all my effort into maintaining the relationship. Apparently She harboured other thoughts, which I didn't take into account, perhaps I was too naive and unrealistic.

My Love by Hebe

In June 2012 I wrote an article, and I think it still holds true today. Would like to share with you guys:

分手的理由千百种,只要其中有一方并不想分开,或没有被善待,任何原因都会被归纳为最烂的理由。例如:“我们个性不适合!” “我发觉自己配不上你!” “你会碰到更好的人!” “我的能力不够,无法给你幸福!” …… 以上听起来的确像是借口,但至少它不伤人,比起“我从来没有爱过你!”这个理由,要温和很多。 
面对分手的残酷时刻,因为依依不舍而伤心难过的人,往往都忘了:当初开始相爱的时候,往往没有任何理由,就只是很单纯的喜欢而已。分手,其实也不需要任何理由,就只是很单纯的不爱了啊。若执著于要求对方一定要给个更像样的理由,只不过是更加证明自己不甘心罢了。
负心人提出的每个分手的理由,绝对都是史上最烂,但又何妨,愈烂就应该愈舍得潇洒地丢掉它,让自己重新出发。
自己曾经是那不甘心的家伙,
还好平常多看书,悟性比较强,不至于陷落万丈深渊。
有时候看到诸男性同胞身陷囹圄,虽然能够感同身受,但是也帮不上多少忙。
Age doesn't imply maturity.
Similarly, being through many events doesn't make you any mature instantly.
It's what you've learnt through the events that make you stronger.
Till now I still don't know whether being 逆来顺受 is a good thing or not.
I can tank a lot of shit,but ultimately what would I achieve?
I've yet to find out.
Never mind, at least I know what I want in life. And my position in this world.
现实世界 is very different from Army Life. I'm nostalgic about my Army Life because it was simple. 
Simple in terms of 简单, simple in terms of 单纯. Black is always black, never in varying shades of grey.

Getting over an (often abrupt) end to a relationship is difficult indeed. We often think that we are the one that put in more effort than the other. A bit similar to whatever happened in Hong Lim Park on my birthday yeah. 当有政治阴谋的两方人马都想利用一起牵涉到双方的事件的敏感度,将前人建立的公园化为捞取资本的战场的时候,在我眼中,双方都已经输了。

Similarly when you start bitching about your ex it simply shows how much you can't get over her/him. That she/he affects you so much? Or is she/he that important to you, that 你没有他会死?
《没有他会死》 only makes sense in North Korea, my friend. 如果你想要的,不是他能给的,与其耿耿于怀,更不如选择离开。

我自己最讨厌那种很 typical 小妹妹的那种女孩子,所谓 act cute 的那种。真的 buey tahan。有些女孩子喜欢撒娇,妈的动不动就问那种很白痴的问题,还故意用反面角度来问,博取你的好话赞语:“我有没有很胖?”或者“我怎么这么笨?”亦或是“你觉得我刚才有没有哪里做得不好?”

啊你要林北讲什么:“没有啦,你很瘦/很聪明/很好/三生有幸/回光返照/要不要去死……?”







說謊是不應該的
但女生太愛找麻煩作對
譬如問你我跟你媽掉進海裡
你會先救誰

這就怎麼答都不對
你總不可能跟她說
我媽會游泳但我不會
我下水救你我媽會救我

啊說他畫妝漂亮
他就說不化妝很醜喔
現在我都說你化妝很醜
他就說不化妝很漂亮ㄛ


Precisely, we need to know what we want. One will never find the PERFECT ONE; she/he probably exists only in Heaven. But all we need is someone who is,

GOOD ENOUGH.

Popular posts from this blog

午后闲情

你老母的2017

Intern 十日新人 ​